GRATIS VERZENDING Nederland en België
NIET GOED GELD TERUG 30 dagen bedenktijd
VOOR 15.00 BESTELD zelfde dag verzonden
Home | Over Medisole | Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vragen over Medisole inlegzolen

De inlegzolen zitten niet lekker.

Heeft u al eens eerder inlegzolen gedragen of zijn uw voeten niet gewend aan extra ondersteuning? Het kan kloppen dat de inlegzolen in het begin wat oncomfortabel aanvoelen; het kan daarom soms even duren voordat u aan de extra ondersteuning gewend bent. Gun uw lichaam die tijd en bouw het gebruik van de inlegzolen langzaam op.

Heeft u het gebruik opgebouwd, zit u buiten de retourperiode en kunt u nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Medisole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor uw lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met u mee.

De inlegzolen passen niet in mijn schoenen.

Heeft u eraan gedacht om eerst de originele inlegzolen uit uw schoenen te halen en die te vervangen door uw Medisole inlegzolen? Het komt namelijk vaak voor dat de originele zolen niet eerst worden verwijderd.

Misschien zijn de inlegzolen niet geschikt voor uw favoriete schoenen. Heeft u ze al in een ander paar schoenen geprobeerd?

Heeft u de juiste maat gekozen? Bij een hoge wreef of tussenmaat, bijvoorbeeld 37 naar 38, adviseren we in principe de kleinere maat te kiezen. Als het nodig is, kunt u uw inlegzolen altijd retourneren en een andere maat bestellen. Bekijk de maattabel op de website voor ons advies.

U kunt de inlegzolen indien nodig ook op maat knippen. Het heeft niet onze voorkeur, maar het is mogelijk er aan de voorkant of zijkant een aantal millimeter vanaf te knippen voor een betere pasvorm in uw schoen. Gebruik eventueel de originele inlegzool van uw schoenen waar u ze in gaat leggen voor de juiste pasvorm.

Let op! Als u de inlegzool geknipt heeft, is het niet meer mogelijk om ze te retourneren. Knip dus alleen wanneer u zeker weet dat dit nodig is.

Ik twijfel over de juiste maat, kan ik de Medisole inlegzolen ergens passen?

Zoek via onze storelocator een verkooppunt bij u in de buurt voor persoonlijk advies.

Wat is de levensduur van Medisole inlegzolen?

Dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het gewicht van de gebruiker. Na verloop van tijd zal de werking verminderen en daarom is het van belang de inlegzolen tijdig te vervangen. Gemiddeld heeft een paar inlegzolen een levensduur van 6 maanden.

Het is raadzaam om na gebruik de inlegzolen uit de schoenen te halen, zodat ze kunnen drogen voor de volgende dag. Zo zorgt u ervoor dat de inlegzolen langer mee kunnen gaan.

Mijn inlegzolen zijn nat geworden, en nu?

Laat ze rustig buiten de schoenen drogen. Ga dit proces niet proberen te versnellen door ze op een warmtebron te leggen. Hierdoor kunnen de inlegzolen vervormen en/of het materiaal kan gaan krimpen of scheuren.

Als de inlegzolen vanwege transpiratievocht en/of het vele dragen niet voldoende tijd hebben om te drogen, is het raadzaam een tweede paar Medisole inlegzolen aan te schaffen zodat deze afwisselend gedragen kunnen worden.

Hoe reinig ik mijn inlegzolen?

Doe dit regelmatig met lauw water en een doekje. Zorg dat de inlegzolen volledig droog zijn wanneer u deze weer gaat gebruiken.

Ik gebruik de inlegzolen nu al een tijdje en het heeft onvoldoende resultaat.

Misschien passen deze inlegzolen niet bij u en heeft uw lichaam behoefte aan andere inlegzolen. Bel ons gerust op T: 0416 20 91 90 we geven graag advies. Wanneer niets helpt adviseren we u om een bezoek te brengen aan een voetspecialist.

Ik ben op zoek naar een specifieke inlegzool, kunnen jullie me helpen?

Natuurlijk kunnen we u helpen! Neem even contact met ons op zodat we u een goed advies kunnen geven. T: 0416 20 91 90 of gebruik de chatfunctie op deze website.

Kan ik de inlegzolen op maat knippen?

Ja, dat kan. Het heeft niet onze voorkeur, maar het is mogelijk er aan de voorkant of zijkant een aantal millimeter vanaf te knippen voor een betere pasvorm in uw schoen. Gebruik eventueel de originele inlegzool van uw schoenen waar u ze in gaat leggen voor de juiste pasvorm.

Let op! Als u de inlegzool geknipt heeft, is het niet meer mogelijk om ze te retourneren. Knip dus alleen wanneer u zeker weet dat dit nodig is.

Moeten de originele inlegzolen uit de schoen verwijderd worden voordat ik de Medisole inlegzolen plaats?

Ja, verwijder altijd eerst de originele inlegzolen om deze vervolgens te vervangen door Medisole inlegzolen.

Zijn de inlegzolen per paar of los verpakt?

Medisole inlegzolen zitten per paar verpakt.

Vragen over uw account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Registreer gemakkelijk via deze link https://medisole.nl/account/

Waarom heb ik een account nodig?

Een account is niet verplicht maar wel handig! U kunt uw recente bestellingen bekijken, uw verzend- en factuuradressen beheren en eventueel uw wachtwoord en accountdetails bewerken.

Kan ik mijn account verwijderen?

U kunt uw account niet zelf verwijderen, maar stuur ons een mailtje en we zorgen voor de juiste afhandeling. support@medisole.nl

Algemene vragen

Wat zijn de openingstijden van Medisole?

Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Hoe kan ik Medisole bereiken?

Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Chat via de website https://medisole.nl/

Heeft u een klacht?

Hoe kan ik een klacht indienen?

Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Chat via de website https://medisole.nl/

Hoe gaat Medisole met klachten om?

Iedere klacht wordt individueel en in goed overleg behandeld, we hebben hier geen vaste richtlijnen voor. Schroom niet om contact met ons op te nemen, alles is bespreekbaar.

Vragen over uw bestelling

Kan ik een ander factuur- en verzendadres opgeven?

Natuurlijk, dit is geen probleem. U krijgt deze optie bij het plaatsen van uw bestelling of wijzig een van de adressen via uw account.

Kan ik mijn bestelling wijzigen / annuleren?

Wanneer u nog geen track & trace code heeft ontvangen dan kunt u tot 15.00 uur telefonisch T: 0416 20 91 90 of via de chat contact met ons opnemen.

Kan ik mijn bestelling ophalen in Sprang-Capelle?

Dit is helaas niet mogelijk.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze webshop https://medisole.nl/

Vragen over bezorging

Wie komt mijn pakket bezorgen?

We verzenden onze pakketten met DHL.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Bij Medisole worden goederen besteld voor 15.00 uur nog dezelfde dag verwerkt en verzonden. DHL garandeert een levering binnen 24 uur m.u.v. weekend- en feestdagen.

Is het mogelijk, een leverdatum aan te geven?

Natuurlijk! Geef dit aan bij het plaatsen van uw bestelling en we verzenden het de werkdag voordat u het pakket wenst te ontvangen.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzending aan huis of een servicepunt zijn gratis voor Nederland en België.

Kan ik mijn bestelling volgen via Track & Trace?

Jazeker, u ontvangt een Track & Trace code van Sendcloud zodra uw bestelling is overgedragen aan DHL.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Dit kan telefonisch tot 15.00 uur op dezelfde dag dat u uw bestelling geplaatst heeft.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben tijdens de bezorging?

DHL zal proberen uw bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is bieden ze het op een ander moment nogmaals aan of nemen ze het mee naar een servicepunt. U ontvangt in beide gevallen een bericht waar uw pakket is en in het geval van een servicepunt wat de openingstijden zijn.

Waarom verzenden jullie de inlegzolen niet via brievenbuspost?

Dit hebben we in het verleden geprobeerd, maar dit leverde helaas veel klachten op. We hebben er daarom voor gekozen via pakketpost te versturen.

Vragen over uw factuur

Hoe ontvang ik de factuur van mijn geplaatste bestelling?

U ontvangt deze standaard per mail. U kunt uw facturen ook altijd inzien via de webshop in uw account omgeving bij bestellingen.

Ik heb geen factuur ontvangen?

Het kan wel eens voorkomen dat er een e-mail met de factuur niet aankomt. Heeft u geen account om daar de factuur te downloaden, dan kunt u een nieuwe factuur aanvragen;

Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Chat via de website https://medisole.nl/

Vragen over terugsturen

Tot wanneer kan ik mijn inlegzolen retour zenden?

U kunt de ontvangen inlegzolen binnen 30 dagen na ontvangst retour zenden.

Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?

Meld uw retourzending aan via deze link https://medisole.shipping-portal.com/rp/ en volg de aanwijzingen op.
Zorg dat u het eerder ontvangen track & trace- of ordernummer van uw bestelling bij de hand heeft.

Moet ik voor mijn retourzending betalen?

Omdat het verwerken van een retourzending grote invloed heeft op het milieu brengen we €4,95 aan retourkosten in rekening. Deze kosten worden aan het einde van het retourproces via onze portal automatisch in rekening gebracht. Na betaling ontvangt u uw retourlabel per e-mail om te printen of een barcode welke u kunt laten scannen bij het door u gekozen DHL servicepunt.

Wanneer kan ik mijn geld retour verwachten?

Wanneer Medisole uw teruggestuurde inlegzolen in ontvangst heeft genomen, ontvangt u gegarandeerd binnen enkele dagen uw geld retour.

Ik heb de originele verpakking niet meer, kan ik de inlegzolen nog retourneren?

Ja hoor, dat is geen probleem. Gebruik gerust een vervangende verpakking, het is vooral belangrijk dat u de inlegzolen goed verpakt wanneer u deze retourneert.

Ik zit buiten de retourperiode, maar kan nog steeds niet wennen aan de inlegzolen, wat nu?

Heeft u het gebruik opgebouwd, zit u buiten de retourperiode en kunt u nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Medisole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor uw lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met u mee.

Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Chat via de website https://medisole.nl/

Is omruilen mogelijk?

Nee, helaas is het direct omruilen niet mogelijk. Om de gewenste inlegzolen te ontvangen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en het andere paar retourneren.

Ik heb mijn inlegzolen ergens anders gekocht.

Volg de retourprocedure van de desbetreffende aanbieder.

Item toegevoegd aan winkelwagen.
0 items - 0,00