Vragen over Medisole inlegzolen
Heeft u al eens eerder inlegzolen gedragen of zijn uw voeten niet gewend aan extra ondersteuning? Het kan kloppen dat de inlegzolen in het begin wat oncomfortabel aanvoelen; het kan daarom soms even duren voordat u aan de extra ondersteuning gewend bent. Gun uw lichaam die tijd en bouw het gebruik van de inlegzolen langzaam op.
Heeft u het gebruik opgebouwd, zit u buiten de retourperiode en kunt u nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Medisole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor uw lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met u mee.
Heeft u eraan gedacht om eerst de originele inlegzolen uit uw schoenen te halen en die te vervangen door uw Medisole inlegzolen? Het komt namelijk vaak voor dat de originele zolen niet eerst worden verwijderd.
Misschien zijn de inlegzolen niet geschikt voor uw favoriete schoenen. Heeft u ze al in een ander paar schoenen geprobeerd?
Heeft u de juiste maat gekozen? Bij een hoge wreef of tussenmaat, bijvoorbeeld 37 naar 38, adviseren we in principe de kleinere maat te kiezen. Als het nodig is, kunt u uw inlegzolen altijd retourneren en een andere maat bestellen. Bekijk de maattabel op de website voor ons advies.
U kunt de inlegzolen indien nodig ook op maat knippen. Het heeft niet onze voorkeur, maar het is mogelijk er aan de voorkant of zijkant een aantal millimeter vanaf te knippen voor een betere pasvorm in uw schoen. Gebruik eventueel de originele inlegzool van uw schoenen waar u ze in gaat leggen voor de juiste pasvorm.
Let op! Als u de inlegzool geknipt heeft, is het niet meer mogelijk om ze te retourneren. Knip dus alleen wanneer u zeker weet dat dit nodig is.
Zoek via onze storelocator een verkooppunt bij u in de buurt voor persoonlijk advies.
Dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het gewicht van de gebruiker. Na verloop van tijd zal de werking verminderen en daarom is het van belang de inlegzolen tijdig te vervangen. Gemiddeld heeft een paar inlegzolen een levensduur van 6 maanden.
Het is raadzaam om na gebruik de inlegzolen uit de schoenen te halen, zodat ze kunnen drogen voor de volgende dag. Zo zorgt u ervoor dat de inlegzolen langer mee kunnen gaan.
Laat ze rustig buiten de schoenen drogen. Ga dit proces niet proberen te versnellen door ze op een warmtebron te leggen. Hierdoor kunnen de inlegzolen vervormen en/of het materiaal kan gaan krimpen of scheuren.
Als de inlegzolen vanwege transpiratievocht en/of het vele dragen niet voldoende tijd hebben om te drogen, is het raadzaam een tweede paar Medisole inlegzolen aan te schaffen zodat deze afwisselend gedragen kunnen worden.
Doe dit regelmatig met lauw water en een doekje. Zorg dat de inlegzolen volledig droog zijn wanneer u deze weer gaat gebruiken.
Misschien passen deze inlegzolen niet bij u en heeft uw lichaam behoefte aan andere inlegzolen. Bel ons gerust op T: 0416 20 91 90 we geven graag advies. Wanneer niets helpt adviseren we u om een bezoek te brengen aan een voetspecialist.
Natuurlijk kunnen we u helpen! Neem even contact met ons op zodat we u een goed advies kunnen geven. T: 0416 20 91 90 of gebruik de chatfunctie op deze website.
Ja, dat kan. Het heeft niet onze voorkeur, maar het is mogelijk er aan de voorkant of zijkant een aantal millimeter vanaf te knippen voor een betere pasvorm in uw schoen. Gebruik eventueel de originele inlegzool van uw schoenen waar u ze in gaat leggen voor de juiste pasvorm.
Let op! Als u de inlegzool geknipt heeft, is het niet meer mogelijk om ze te retourneren. Knip dus alleen wanneer u zeker weet dat dit nodig is.
Ja, verwijder altijd eerst de originele inlegzolen om deze vervolgens te vervangen door Medisole inlegzolen.
Medisole inlegzolen zitten per paar verpakt.
Vragen over uw account
Registreer gemakkelijk via deze link https://medisole.com/mijn-account/
Een account is niet verplicht maar wel handig! U kunt uw recente bestellingen bekijken, uw verzend- en factuuradressen beheren en eventueel uw wachtwoord en accountdetails bewerken.
U kunt uw account niet zelf verwijderen, maar stuur ons een mailtje en we zorgen voor de juiste afhandeling. support@medisole.nl
Algemene vragen
Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Heeft u een klacht?
Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Chat via de website
Iedere klacht wordt individueel en in goed overleg behandeld, we hebben hier geen vaste richtlijnen voor. Schroom niet om contact met ons op te nemen, alles is bespreekbaar.
Vragen over uw bestelling
Natuurlijk, dit is geen probleem. U krijgt deze optie bij het plaatsen van uw bestelling of wijzig een van de adressen via uw account.
Wanneer u nog geen track & trace code heeft ontvangen dan kunt u tot 15.00 uur telefonisch T: 0416 20 91 90 of via de chat contact met ons opnemen.
Dit is helaas niet mogelijk.
Vragen over bezorging
We verzenden onze pakketten met DHL.
Bij Medisole worden goederen besteld voor 15.00 uur nog dezelfde dag verwerkt en verzonden. DHL garandeert een levering binnen 24 uur m.u.v. weekend- en feestdagen.
Natuurlijk! Geef dit aan bij het plaatsen van uw bestelling en we verzenden het de werkdag voordat u het pakket wenst te ontvangen.
Verzending aan huis of een servicepunt zijn gratis voor Nederland en België.
Jazeker, u ontvangt een Track & Trace code van Sendcloud zodra uw bestelling is overgedragen aan DHL.
Dit kan telefonisch tot 15.00 uur op dezelfde dag dat u uw bestelling geplaatst heeft.
DHL zal proberen uw bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is bieden ze het op een ander moment nogmaals aan of nemen ze het mee naar een servicepunt. U ontvangt in beide gevallen een bericht waar uw pakket is en in het geval van een servicepunt wat de openingstijden zijn.
Dit hebben we in het verleden geprobeerd, maar dit leverde helaas veel klachten op. We hebben er daarom voor gekozen via pakketpost te versturen.
Vragen over uw factuur
U ontvangt deze standaard per mail. U kunt uw facturen ook altijd inzien via de webshop in uw account omgeving bij bestellingen.
Het kan wel eens voorkomen dat er een e-mail met de factuur niet aankomt. Heeft u geen account om daar de factuur te downloaden, dan kunt u een nieuwe factuur aanvragen;
Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Vragen over terugsturen
U kunt de ontvangen inlegzolen binnen 30 dagen na ontvangst retour zenden.
Meld uw retourzending aan via deze link https://medisole-returns.shipping-portal.com/rp/ en volg de aanwijzingen op.
Zorg dat u het eerder ontvangen track & trace- of ordernummer van uw bestelling bij de hand heeft.
Omdat het verwerken van een retourzending grote invloed heeft op het milieu brengen we €4,95 aan retourkosten in rekening. Deze kosten worden aan het einde van het retourproces via onze portal automatisch in rekening gebracht. Na betaling ontvangt u uw retourlabel per e-mail om te printen of een barcode welke u kunt laten scannen bij het door u gekozen DHL servicepunt.
Wanneer Medisole uw teruggestuurde inlegzolen in ontvangst heeft genomen, ontvangt u gegarandeerd binnen enkele dagen uw geld retour.
Ja hoor, dat is geen probleem. Gebruik gerust een vervangende verpakking, het is vooral belangrijk dat u de inlegzolen goed verpakt wanneer u deze retourneert.
Heeft u het gebruik opgebouwd, zit u buiten de retourperiode en kunt u nog steeds niet wennen aan de inlegzolen? Het kan zijn dat de gekozen Medisole inlegzolen toch niet de juiste zijn voor uw lichaam. Neem gerust contact met ons op, we denken graag met u mee.
Per telefoon +31(0)416 20 91 90
Per e-mail support@medisole.nl
Nee, helaas is het direct omruilen niet mogelijk. Om de gewenste inlegzolen te ontvangen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en het andere paar retourneren.
Volg de retourprocedure van de desbetreffende aanbieder.